blingo är bra

Var på en Lingon & Blåbär-visning idag, trevligt! Men.. förutom att jag (kanske något partisk, men ändå) tycker att våra (läs blingos) kläder är mkt snyggare och lekvänligare så blev jag förvånad över deras sätt att hantera betalningen av kläderna. Värdinnan skall besväras med att ta emot kontanter från alla gäster som beställer något och sedan skall hon betala allt i en klumpsumma till säljare, superbökigt om ni frågar mig och dessutom väldigt 90-tal. Hallå!? Vi kör väl med fakturor nu eller andra alternativ, t.ex. kortbetalning. På så vis slipper ju värdinnan hantera alla pengar som nån sorts mellanhand oxå. Där tycker jag att vi på blingo har en mkt bättre lösning.

Kom dock på att alla kanske inte vet hur enkelt och lättsamt det är att vara värd för en blingovisning och kände att jag kanske ska presentera det så ingen tvekar pga eventuella frågetecknen, så här går det till (kopierat från blingos hemsida):

"Som värdinna för en blingovisning ska du bjuda in 5-8 personer, det faller alltid bort ett par stycken så bjud några fler än du planerat! Gästerna bjuder du enkelt in via vår värdinnesida som du får tillgång till när en säljare registrerat dig som värdinna, eller genom att dela ut inbjudningskort som du får av blingosäljaren.


En av våra säljare kommer hem till dig och presenterar blingo och våra kläder. Du och dina gäster får då möjlighet att känna och se på kläderna ordentligt. Säljaren tar upp beställningar och varorna skickas sedan hem till dig som värd eller direkt hem till dina gäster mot en fraktavgift på 35 kronor.

Som tack för att du är värdinna för en blingovisning får du rabatt på din beställning."


Enkelt va!? :) Som värdinna hos blingo behöver du INTE hantera några pengar eller dylikt, det enda du behöver göra är att hämta ut paketet med kläderna och meddela de som beställt att paketet kommit och att de kan hämta sina kläder hos dig. Resten hänvisar du till säljaren, dvs. mig :)

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0