Slalomåkning

Idag har jag och Matilda åkt slalom i Vårdkasbacken här hemma i Härnösand. Som sällskap hade vi en dagiskompis till Matilda vars mamma är skidlärare :) Så vi hade ju världens chans att träna på Matildas slalomskills inför fjällenresan! Och gu vad mycket bättre det går när någon annan än mamma och pappa ska lära ut, Matilda lyssnade ju tom på vad Frida sa åt henne ;)
Matilda lärde sig både åka som en katt: "mjaaauu" och göra en "strut" med skidorna för att stanna (ploga). Jag är så stolt mamma! Åkte själv i liften gjorde hon oxå, det har hon aldrig gjort förut.

Farmor och farfar var snälla och kom ner till oss och var barnvakt åt Alex så jag och Matilda kunde åka iväg själva till backen, härligt att få lite ensamtid med ett av barnen :)

På fm, innan slalomåkingen, damsög jag hela huset och städade toaletterna, diskade, tvättade och lite annat. En grannflicka kom och lekte lite med Matilda under tiden.

När vi kommit hem från slalombacken var det bara att åka iväg och hämta Niklas på jobbet, han har blivit sjuk så han gick hem lite tidigare.. Sen kom grannflickorna över igen, den här gången kom de båda två, och lekte. När de såg att vi skulle äta Tacos (och Matilda bjöd dem till bordet direkt, som vanligt.. hehe) så sprang den ena hem och frågade om de fick äta hos oss så då blev vi 2 extra till middagen, men det var bara trevligt! :)

Sammanfattningsvis har detta varit en härlig men fullspäckad söndag.

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0