Härligt härligt!

Nu blir man ju bortskämd med det här underbara vädret efter denna låånga, kalla och mörka vintern. Nog för att jag älskar vintern men jag tycker nog att det har varit lite för lite sol och alldeles föör kallt. Men nu kommer den bästa perioden: Mycket snö kvar och lagom temperatur men framför allt sol sol sol! :)
Perfekt slalomväder, synd bara att mannen jobbar denna helg.. känns lite svårt att dra med sig två små barn själv till slalombacken. Det får bli en annan gång.

Vi åkte iaf skridskor igår, det var jättemysigt! Trots att jag aldrig varit ngt riktigt fan av att åka skridskor (jag hör till de där gnälliga skridskoåkarna som får ont i fötterna på en gång och bara åkte då man blev tvingad i skolan ;) ) så var det så mysigt att åka i solen med barnen. Matilda åkte för första gången, men hon var duktig tycker jag, hon ställde sig upp själv när hon ramlat.. för ramla det gjorde hon några ggr, hehe. Hon åkte mest framåt och höll i mina händer medan jag åkte baklänges. Hon vill ju gärna kunna allting på en gång så lite gnäll blev det allt, men efteråt tyckte hon att det hade varit roligt iaf, å det e ju huvudsaken!
Alex han satt på en bob som min syrra och barnens kusin drog runt på isen, det funkade ju jättebra att ha honom på en bob, så man visste vart man hade honom :)
Det är så perfekt att ha en hockeyplan 50-100(?) m från vår baksida, jag sitter just nu och tittar på några som spelar hockey där nere, härligt!

Nu väntar vi bara på att Alex ska vakna så vi får gå ut i finvädret! Blir väl att åka lite pulka idag. :)

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0