Hemma med sjuk Alex

Ja, barnen brukar ju bli sjuka då de går på ledighet men den här gången föll Alex på mållinjen. Han kom in till vår säng inatt och var supervarm. Tog tempern på honom i morse: 38,9 grader feber. 3 dagar kvar på dagis innan sommarlovet .. de skulle gå mån, tis, ons och sen vara lediga i 7,5 vecka :) Jag som hade tänkt plugga järnet nu sista tre dagarna för att göra bort det mesta innan barnen och Niklas blev lediga, men nu blev det lite ändrade planer.. såsom det ofta blir när barn är inblandade..

Jag ska ändå försöka se det positiva i detta. Det är rätt mysigt att vara hemma med bara ett barn, dessutom en Alex på halvfart, hehe.. han e lite lugnare än vanligt när han har feber ;) Så nu finns det mer önskan om mys och sitta i knä från hans sida :) Matilda och Niklas rymde nämligen fältet imorse, roligare för dem och lugnare för oss!

Nu ska jag kurera min lillälskling .. blir väl lite välling och sömn för honom snart, så kanske han piggar på sig och åtminstone kan gå på dagis på onsdag (förhoppningsvis tisdag oxå!).

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0