Vilken pärs!

Middagen hos svärmor och svärfar blev en middag på restaurang! De tyckte att det var så länge sedan vi var ute och åt tillsammans så de bjöd ut oss :)
Men.. snacka om pärs! Maten var ju jättegod men det blev ju inte direkt någon lugn och rofylld middag som man kan önska sig när man går ut på restaurang. Alex var ju verkligen ett hopplöst fall ikväll.
Middagen började med välkomstdrinkar.. Matilda råkade först spilla ut hela sitt glas över bordet och det var ju okej, en olycka händer ju så lätt.. men en stund senare så slänger Alex iväg mitt glas så jag får cider både på min tröja och mina byxor, dessutom en hel del i handväskan som jag precis hade öppen i knät för att ta fram något.. lär ju bli rätt kladdigt i min väska när cidern torkat in där.. suck.. min mobil blev rätt dränkt oxå, men den verkar ha överlevt, tur den är rätt gammal och nog har gjort sitt egentligen.

Sedan rullade det på.. både jag och Niklas satt på helspänn hela middagen och var beredd på att något nytt skulle komma flygandes eller liknande.. vi hade Alex emellan oss, han satt på kortsidan och vi på sidorna närmast honom men ändå hann vi inte med. Han kastade nåt bestick och kladdade med maten, hällde nästan ut äppeljuicen säkert 10 ggr.. och det slutade med att han tänkte kasta iväg en tallrik men som tur var hann Niklas precis fånga den. Sedan sköt vi Alex´s matstol en bit ifrån bordet, då fick han inge mer att äta.. men han var nog mätt, han åt nästan 5(!) pannkakor + lite glass. Nu har han somnat och lugnet har åter nått de knäckta föräldrarna.. hoppas de sover lite längre än 6.30 imorrn.. det gjorde de inte i imorse nämligen. Matilda satt sig upp i vår säng 06.32 och sa: "Kan vi se på barnTV nu?".. hehe, tur att de tittar på TV:n en stund innan de tvingar upp oss för att fixa frukost.. så man får ligga kvar och snooze'a lite :)

Nu ska vi titta på Snabba Cash, får se vad man tycker om den, har hört både bra och dåliga omdömen.

/S

...har glömt att skriva nåt om Matilda vid middagen.. men det är bara för att hon skötte sig exemplariskt, nästan iaf! .. eller för att vara knappt 5 år så skötte hon sig mkt bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0