Bloggpaus!?

Känner att jag inte riktigt har tid att uppdatera här.. tyvärr. Hade ju som mål att lägga in minst ett inlägg/dag men det har spruckit.. blev en liten minibloggpaus igår.. har så sjukt mkt i skolan.. läser å läser å läser inför tentan så jag blir nästan snurrig. Jag hoppas bara att det går vägen, jag orkar inte med nån omtenta! .. men det brukar ordna sig så jag får hoppas att det går bra denna gång oxå!

Snacka om att Alex har blivit aktiv. Mkt bus blir det, det mesta skall kastas och det skall slåss och sparkas.. verkligen testar-ålder! Jag minns såväl att Matilda var som en ängel i 2-årsåldern, det var då vi bestämde oss för att försöka få en till familjemedlem, sen började trotsen när hon var ca 2,5 år.. Men Alex verkar börja redan nu.. eller, nä, det är väl inte direkt trots.. utan snarare gräns-testning! ..men det gnager på tålamodet ändå!

Men han är ju himla söt ändå.. nyss kom han in i vardagsrummet med en av Matildas slalompjäxor på foten, det var rätt tungt att gå, men vill man så kan man! Sen när jag fått av honom pjäxan så ställde han sig och dansade, sådär underbart gulligt som bara småbarn kan, framför introt till Bullerbyn. Sen försökte han gömma sig inne i TV-möbeln, men han insåg ganska snabbt att han inte fick plats, haha.. det händer alltid nåt roligt när barnen är vakna. :)
Just nu håller han på att stegra så högt han kan med sin Bobbycar, snacka om att 2-åringar inte kan ha tråkigt.. de hittar på nåt hela tiden.

Solen verkar skina på oss idag, härligt! Undrar om man får med sig Matilda ut, hon vill helst aldrig gå ut för hon vill ha kortärmad klänning och sandaler inne och inser själv att hon inte kan gå ut i de kläderna, därför vill hon vara inne. Men jag skulle vilja åka lite skridskor idag i det soliga vädret. Det är ganska kallt, ca -12 grader, men en stund i solen klarar vi nog! :)
Vi har ju sån tur att vid lekparken ca 50 m från vårt hus så har vi en ishockeyplan, en lagom stor, som skottas och spolas, det är toppen! Vi ser skridskobanan från vardagsrumsfönstret så ibland kan vi stå där och le åt de söta småttingarna som febrilt försöker lära sig att åka .. de brukar sitta på rumpan mer än de står på benen om man säger så, ungefär som Bambi :)

Nu är det dags att klä på oss och ta oss ut innan de blir hungriga igen.
I em ska vi till svärföräldrarna och äta middag, härligt!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0