Sursrömmingsfest

Ja, igår var vi alltså på surströmmingsfest, jag och barnen och mina föräldrar. Det var jättetrevligt och barnen hade det supermysigt där i skogen! Men surströmmingen var inge god.. Det berättades historier om att jag åt 6-7 st surströmmingar när jag var liten, en si så där 3-4 år. Men det gör jag INTE idag kan jag säga. Jag gjorde en tunnbrödsmacka med surströmming, potatis och nån god röra man skulle ha på, men jag fick bara i mig knappa hälften av mackan.. Jag tyckte från början att det smakade okej, inte jättegott men det gick ju att äta.. men efter ett tag började jag kjöjas (stavas det så?) och då var det bara å lägga ned. Men nu vet jag, jag är ingen sån som äter surströmming längre, den tiden är förbi! Men trevligt var det iaf och det fanns mkt god sill där :)



Barnen hade det mysigt med lite chips och ostkrokar i skogsgläntan :)
De två yttersta (med blingokläder, hihi) är mina :) Mittentjejen, Hannah, bor granne med mina föräldrar och hon och Matilda brukar leka flitigt när vi är där!


"Såhär många chips vill jag ha!" :)

Så, det var en mkt lyckad kväll och jag kan säga att båda barnen somnade ovaggade! :)

Nu ska jag göra nåt som jag tror alla redan vet vad det är, iaf om ni känner mig eller följer denna blogg... "pluplu", som Alex säger (=plugga) :)

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0