Gårdagens efterrätt

Här kommer en bild på efterrätten jag gjorde igår efter tacosen.



Superenkel att göra men den ser ju ganska lyxig ut, eller hur? Det är bara vanlig chokladpudding som man häller upp i serveringsskålar/glas direkt när man vispat den klart (innan den stelnar). Innan man serverar den trycker man ner en halv after eight-godis, skuren på snedden och sedan dekorera man med ett citronmelissblad, eller vad man nu vill använda sig av. Vi fick denna efterrätt serverad på blingo-kickoffen i Norrköping för någon vecka sedan. Förmodligen var det väl någon fin chokladfromage eller liknande, men det går lika bra med vanlig chokladpudding :)

Har här använt mig av engångs-plastglas, vilket jag generellt är ganska emot med tanke på miljön. Anledningen till undantaget är att jag även serverade dessa på mitt öppna hus i onsdags. Jag införskaffade mig dessa engångsglas då jag inte äger så många efterrättsskålar/glas. Något att skriva upp på önskelistan ;)

En fredag kan ju aldrig bli fredag utan det i Sverige snart folkrörelseliknande fredagsmyset. Så i familjen Janzons fredagsmys ingår det lite chips och saft till barnen då de inte klarar av att äta godis på kvällstid innan sovdags pga barn med känsligt blocksocker. Självklart ska detta ske framför en film i TV-soffan :)



Kvällens filmval föll på Hajar som hajar. Alex som vanligt med ett eller flera fordon i handen/knät ;) Han var så sör igår, hade hårband hela dagen, även på dagis, hehe. Matilda visade hårbandet för honom på morgonen och påpekade att det var en traktor på hårbandet och då skulle han bara ha det på sig och självklart fick han det! :)

Nu är det dags att gå o sova, barnen är ju inställda på att vakna tidigt nuförtiden så det brukar bli vid 6/6.30 .. tur är att vi brukar kunna ligga och dra oss nån timme innan de vill ha frukost, tror de tycker att det är rätt skönt att starta dagen med lite lek i lugn och ro.

God natt!

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0