25

Så, nu e man 25 år då :) Tack till alla som förgyllde min dag! Dagen började med att barnen tog sovmorgon till ca 8, så utvilade tog vi oss iväg till slalombacken och åkte lite i barnbacken. Tom Alex åkte juh! Han var jätteduktig. Första gången han åkte och han stod faktiskt på skidorna och åkte en bit när min mamma släppte honom till mig, han höll på att ramla bakåt men rätade upp sig, superduktig :)

Matilda åkte själv i både liften och backen, blev en liten miss en gång då hon åkte in i staketet på sidan av backen, på andra sidan liften, hehe.. men det gick bra som tur var och hon missade ju de som åkte i liften iaf, jag trodde hon skulle kapa någon av dem.


Den där token som springer på högersidan av bilden är jag.. Det var liksom lättare att vara utan slalomskidorna när man skulle hjälpa barnen med liften å sånt, men ibland hann man inte med, hehe.

Barnen blev väldigt trötta av slalomåkningen så när Alex sovit i vagnen gav vi upp och åkte tillbaka till hotellet för att vila lite och sen var det lek för hela slanten, de har ett jättefint och stort lekrum här som har blivit väldigt populärt!


Barnen var svettigare efter en stund i lekrummet än efter slalomåkningen, hehe. Mkt spring blir det. :)

Vi avslutade den underbara och soliga dagen med en god middag på restaurangen. Renfilé och potatisgratäng med krispiga wokade (tror jag) grönsaker: sparris, ärtskidor, morötter och palsternacka samt en supergod romspicead rödvinssås och så ett glad rött till, de ni .. den måndagsmiddan´klår ni inte va!? ;)


Nu ska jag göra familjen klar för en till slalomdag :)

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0