Ensam hemma med lillhjärtat!

Hade en superhärlig dag och kväll igår. Matilda åkte med mormor hem till mormor och morfar vid 14-tiden och trots att jag har saknat henne mkt ända sedan hon åkte så är det ju mysigt att få ha bara ett barn ibland och kunna ägna all energi till det, i det här fallet Alexander.

Med alla aktiviteter som var igår hann inte Alex sova ngt på dagen (vilket han i vanliga fall alltid gör efter lunch) så han var väldigt trött på em. Vid 17.10 skjutsade vi Niklas till stan där han och hans kollegor skulle börja sin tipsrunda för att sedan käka och gå ut å festa.

Så, väl hemma igen lekte Alex en liten stund men sedan var det bara ohållbart att tvinga honom vara vaken.. Jag lyckades hålla honom vaken till ca 18.30 :) Sedan fick jag en låååång kväll för mig själv! Jag ägde TV-dosan hela kvällen så det blev bara "kärring"-program; Desperate Housewives, Greys Anatomy, Cougar Town och slutligen Sex and the city-filmen :) Vid tolv gick jag å la mig och gosade med Alex i dubbelsängen, han fick sova där med mig åsså fick Niklas sova i Alex rum eftersom han luktar öl, blä ;)

Niklas sover ff så jag får fortsätta rå om Alex själv ett tag till. Matilda ska på kalas idag hos min mamma å pappas granne men sen hoppas jag att vi får hem lillprinsessan, saknar henne ju! Mamma erbjöd henne att stanna en natt till så vi får se vad Matilda väljer. Hon har det nog ganska skönt hos mormor och morfar utan lillebror :)

Senare idag kommer bilderna från vårt blingokalas, håll ut! ;)

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0