Plugg å vattkoppor

Måste passa på att göra ett inlägg här på bloggen medan jag lägger barnen.. har ju aldrig tid nuförtiden. Vårat grupparbete i skolan går verkligen trögt, vi har bara varit sjuka om vartannat denna kurs. Kursen är 5 veckor och jag tror att minst 2,5 vecka har gått bort pga sjukdomar, vab mm. Blir till att sitta i helgen å råplugga, tyvärr.

I måndags kväll upptäckte jag tre röda prickar på ryggen på Alex.. hmm.. känslan jag fick direkt var: jaha, nu har han fått vattkoppor. Å visst va det så.. tänk att mina känslor alltid har rätt, nästan iaf. Jag brukar känna på mig när det är dags för magsjuka eller annat trevligt och prickar har de ju haft förr men jag bara visste att det var vattkoppor. Men men, det är väl lika bra att göra bort det.. Matilda har ju haft så när Alex blivit frisk nu då så har vi liksom gjort vårt :)

Nu verkar det tyst å lugnt i barnrummet så nu har de nog somnat och det betyder mer plugg för mig..

/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0